آموزش کار با پهپاد

آموزش کار با پهپاد

آموزش پرواز با کوادکوپتر از تیک‌آف تا لندینگ

یکی از دغدغه‌های افراد علاقه‌مند و مبتدی مولتی روتورها، نحوه پرواز و هدایت کوادکوپتر است . اگرچه تمامی کوادکوپترها از نظر ظاهری یکسان نیستند و نمیتوان یک آموزش کلی و جامع را درباره پرواز آنها ارائه داد، اما وجه تشابه بسیار زیادی در نحوه پرواز و هدایت مولتی روتورها وجود دارد، که شما عزیزان با خواندن و یادگیری اصول اولیه و تمرین، میتوانید یک هدایتگر حرفه ای کوادکوپتر شوید.

آماده سازی کوادکوپتر برای پرواز

گام نخست در آماده سازی پرواز، پس شارژ کردن کامل باتری و چک کردن کالیبراسیون پرنده ، روشن کردن موتورهای مولتی روتور است. در این مقاله نحوه پرواز و فعال کردن موتورهای کوادکوپترهای سری H سایما بیان میشود، به طور کلی وجه تشابه بسیاری در پرواز تمام کوادکوپترها وجود دارد ، اما توجه داشته باشید که این آموزش به صورت کلی بوده و برای پرواز کوادکوپتر مورد نظر میبایست حتما دفترچه راهنما آن را مطالعه کنید.

فعال سازی موتورهای کوادکوپتر

برای روشن کردن موتورهای کودکوپتر سری سایما میبایست ، اهرم گاز یا تراتلی که بر روی ریموت کنترل قرار دارد را به صورت رفت و برگشتی ، یکبار به سمت بالا برده و به جای اولیه برگردانید تا ریموت کنترل و کواد بتوانند با یکدیگر کانکت شوند، در این حالت معمولا چراغهای پرنده از حالت چشمک زن به حالت ثابت در می آید و چهار موتور کوادکوپتر آماده فرمان تیکاف می باشند، با بالا آوردن اهرم تراتل موتورهای کوادروتور همزمان روشن شده و ملخها شروع به چرخیدن می کنند. در اینجا پرنده آماده تیک آف و پرواز می باشد.

نحوه تیکاف کواد کوپتر

تیک آف پرنده با استفاده از اهرم گاز یا تراتل انچام میشود، پس از روشن شدن موتورهای کوادکوپتر، اهرم تراتل یا گاز را به صورت آهسته و نرم به سمت بالا حرکت میدهیم، در این لحظه کوادکوپتر شروع به حرکت و تیکآف از زمین میکند و به صورت مستقیم به سمت بالا میرود.

نکته بسیار مهمی که وجود دارد همانطور که اشاره شد، اهرم گاز باید به صورت آهسته به سمت بالا حرکت کند ، چرا که اگر اهرم گاز، یکباره و سریع به سمت بالا حرکت کند، نیرو با قدرت زیادی به موتورها وارد میشود و پرنده به سرعت از زمین ارتفاع گرفته و امکان هدایت آن بسیار دشوار میشود.

هدایت کواد کوپتر پس از تیک آف

پس از تیک آف و ارتفاع گرفتن پرنده ، هدایت کوادکوپتر توسط اهرم فرامین عملکردی توسط ریموت کنترل انجام میشود، شما با استفاده از اهرم فرامین، با متمایل کردن اهرم به سمت مورد نظر ، کوادکوپتر را میتوانید به جلو، عقب، راست و چپ هدایت کنید. در اینجا همزمان با دادن فرامین نیز میتوان با استفاده از اهرم گاز، ارتفاع پرنده را کم یا زیاد نمود ، در اینجا درست مانند یک خلبان، میتوانید با اهرم گاز و اهرم فرامین، پرنده را به سمت و سوی موردنظر هدایت نمایید.

نحوه لندینگ (فرود) کوادکوپتر و خاموش کردن موتورها

زمانی که پرواز شما به اتمام میرسد، زمان آن رسیده تا کوادکوپتر را به درستی و بدون خطا فرود آورید. برای لندیگ یک مولتی روتور لازم است ، ابتدا ارتفاع پرنده را کم نمایید و درست همانند یک خلبان عمل کنید، برای اینکه یک لندینگ سالم داشته باشید باید مانند تیکآف همانطور که اهرم گاز را آهسته و نرم به سمت بالا حرکت دادید، در اینجا نیز اهرم گاز را به نرمی و آهسته به سمت پایین حرکت دهید، با این حرکت ، ارتفاع پرنده به نرمی کاهش پیدا کرده و زمانی که کاملا نزدیک به زمین است، میتوان اهرم گاز را کاملا به سمت پایین برده، تا کوادکوپتر بر روی زمین بنشیند و با نگه داشتن چند ثانیه اهرم گاز به سمت پایین نیز، موتورها را خاموش کنید.

نکته آخر و بسیار مهم در فرود کودکوپترها ، حرکت آهسته اهرم گاز به سمت پایین میباشد. چراکه اگر یکباره و سریع، اهرم گاز را ببندید، قدرت موتورها یکباره از دست میرود ، کوادکوپتر سقوط میکند و صدمات زیادی به پرنده وارد میشود.

برای یگ پرواز استیبل آهسته به استیکها فرمان دهید!

جالب است بدانید مهمترین بخش در آموزش پرواز با کوادکوپتر این است که به هیچ وجه هول نشوید ! و سعی کنید از استیکهای فرامین به ارامی استفاده نمایید ، هر چه شما آهسته تر به استیک ها حرکت دهید ، پرواز با کوادروتور برای شما آسان تر و زیبا تر خواهد شد ، پس سعی کنید این نکته را به خاطر داشته باشید.

به اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code