تشخیص تقلبی بودن کوادکوپتر

تشخیص تقلبی بودن کوادکوپتر

اگر به خاطر داشته باشید در مقاله گرید بندی کوادکوپتر به طور مفصل در مورد گرید ها و کیفیت محصولات برای شما توضیح دادیم ولی در این  بین فروشندگانی بودند که ادعا کردند گرید بندی در کوادکوپتر و محصولات آرسی و کوادکوپترهای فیک و تقلبی وجود ندارد ، زیرا از آگاهی مردم ترس داشتند ، به همین دلیل شروع به تبلیغات گسترده در خصوص فروش ارزان کوادکوپتر یا کوادکوپتر ارزان ، ماشین کنترلی ارزان و…. نمودند ، اما همه چیز به اینجا ختم نمیگردد.

دوستان عزیز توجه نمایید گرید بندی کوادکوپتر دقیقا شبیه برچسب انرژی است که در لوازم برقی بر روی محصولات درج می گردد ، محصولاتی که برچسب انرژی A دارند غالبا گرانتر بوده و از کیفیت بسیار بالاتری برخوردارند و مصرف انرژی پایینتری دارند.

در کوادکوپتر و مولتی روتور عنوانی به اسم برچسب انرژی نداریم ، این عنوان با نام گرید بندی مطرح می شود و گرید یک محصول است که سطح و کیفیت آن را مشخص کرده و توسط آن میتوان کوادکوپترهای فیک و تقلبی را از محصولات اصلی تشخیص داد.

فروشندگانی که ادعا می کنند در کوادکوپتر ها گرید بندی وجود ندارد آیا میتوانند برچسب انرژی محصولات و لوازم برقی که بر روی آنها درج شده است را نیز انکار کنند؟!!

متاسفانه در بین مشتریانی که از فروشگاه کالا آرسی (آرسی تک) قطعات و لوازم جانبی کوادکوپتر خرید میکردند افرادی بودند که میگفتند:

  • دستگاه ما کلا ۲ روز هم کار نکرد و خراب شد
  • از فروشگاهی خریدیم که هیچ اطلاعاتی در مورد نحوه کار با دستگاه نمیدانست
  • گفتند گارانتی داره ولی وقتی خریدیم و خراب شد گفتند خودتون خراب کردید
  • فروشنده ادعا میکرد که تمام وسایل را خودش وارد میکند
  • گفتند واردات مستقیم دارند و به کل بازار دستگاه میدهند

طبیعتا این جملات برای شما هم آشناست! آیا اینطور نیست؟!

وقتی تعداد قربانیان خرید کوادکوپتر های فیک و بی کیفیت روز به روز بیشتر می گردد ، وظیفه خود دانستیم تا با یک فرمول خیلی ساده به شما عزیزان بگوییم.

هیچ ارزانی بی علت نیست!!

از قدیم گفتند که ارزان خریدن هنر است ، ما هم میگوییم هنر است ، ولی ارزان خریدن جنس با کیفیت هنر است ، اگر جنس بی کیفیت را ارزان بخرید در واقع به خودتان ضرر زده اید ، زیرا کیفیت که عامل اصلی رضایت هر مشتری می باشد غالبا در محصولات ارزان قیمت دیده نمی شود.

و اما فروشگاه های ارزان فروش با چه فرمولی جنس ارزان را دست مشتری می رسانند؟!

سوالی که ذهن خیلی از مشتریان را به چالش کشیده است

دوستان و همراهان گرامی فرمول ارزان فروشی محصولات آرسی در این قسمت آمده است:

تاجر از کشور تولید کننده محصول (چین) درخواست می کند تا یک محصول همانند کوادکوپتر را با حداقل قیمت تولید کند

کمپانی مورد نظر به شخص خریدار اعلام می کند که این جنس با قیمت مورد نظر شما از نظر کیفی در گرید B یا C قرار خواهد داشت ، و با تایید تاجر محترم جنس مورد نظر بعد از گذشت مدت زمان مشخص تولید شده و آماده تحویل می گردد.

طبیعتا وقتی که این محصول تولید میگردد به دلیل اینکه کیفیت نهایی آن از یک کوادکوپتر استاندارد پایینتر است ، قیمت آن نیز به طور قابل ملاحضه ای کاهش پیدا می کند و در نتیجه برای وارد کننده قیمت بسیار کمتری نسبت به یک محصول با کیفیت تمام می گردد.

با احتساب هزینه های حمل و نقل + گمرک + مالیات و توزیع محصول متوجه می شویم که یک کالای آرسی با قیمتی بسیار قابل توجه پایینتر برای فروشنده تمام شده و اگر سود مورد نظر خود را بر روی محصول حساب کند باز هم قیمت برای مصرف کننده بسیار ارزانتر تمام می گردد.

اما این ارزانی فقط به دلیل بی کیفیتی کالاست ، و ضرر آن را کسی جز مشتری پرداخت نمیکند ، اگر با دید باز به این مسئله بنگیریم متوجه می شویم که تاجر سود خود را خیلی بیشتر از آن چیزی که باید دریافت می کند ، فروشنده نیز به عنوان یک فروشنده خوب خودش را مطرح کرده و چون محصول را با قیمت خیلی ارزان به مشتری ارائه می دهد ، از نظر مشتری به عنوان یک فروشنده محبوب و ارزان فروش شناخته می گردد.

اما همه چیز به اینجا ختم نمی گردد ، داستان اصلی زمانی اتفاق می افتد که مصرف کننده یا مشتری میخواهد با دستگاهی که خرید کرده پرواز کند و لذت ببرد ، کیفیت پایین محصولات باعث می شود تا در همان یکی دو پرواز اول متوجه شود که دستگاه دچار مشکل شده و نیاز به قطعه پیدا خواهد کرد ، کیفیت پایین اینگونه دستگاه ها به موتور ، چرخ دنده ، برد اصلی و باتری فشار وارد کرده و به سرعت آنها را دچار مشکل و خرابی می نمایند، حال مشتری وقتی برای خدمات پس از فروش با فروشنده ارزان فروش تماس میگیرد با جملاتی نظیر جملات زیر مواجه میگردد:

  • این قطعه شامل گارانتی نیست
  • دستگاه ضربه خورده و هیچ خدماتی نمیتوانیم ارائه کنیم
  • این قطعه رو در حال حاضر تمام کردیم و به زودی میاریم
  • قطعه داریم ولی قیمتاش بالاست
  • و….

طبیعتا یا قطعات را ساپورت نمیکنند و یا اگر بخواهند قطعه در اختیار مشتری قرار دهند قیمت آن قطعه را ۲ برابر قیمت واقعی به مشتری داده و مجدد سود کلان دریافت می کنند ، و این نتیجه اعتمادیست که مشتریان به فروشندگان ارزان فروش می کنند.

سخن آخر:

ما با ارزان خریدن مخالف نیستیم ، و هیچ فروشنده ای را محکوم نمی کنیم ، مقاله ای که مطالعه کردید فقط جهت افزایش آگاهی شما عزیزان بوده ، و تمام سعی ما این است تا از این سرگرمی مفرح لذت ببرید ، اگر قرار باشد مشتری دستگاهی را خرید کرده و هر روز به جای بازی و بهره مندی از آن درگیر مسائل فنی و برطرف کردن مشکلات دستگاه باشد ، طبیعتا از آرسی دل زده و مایوس می گردد و شاید برای همیشه خود را از داشتن یک تفریح جذاب محروم نماید.

توجه داشته باشید که دستگاه رادیو کنترل خود را ، کوادکوپتر ، ماشین کنترلی ، هواپیما کنترلی ، هلیکوپتر کنترلی و… از فروشگاه های معتبر خرید کرده ، اگر دیدید که فروشنده ای به صورت خیلی مشکوک قیمت یک محصول را نسبت به سایر فروشنده ها به طرز عجیبی پایین اعلام می کند مطمئن باشید که حتما یک جای کار مشکل دارد این مشکلات و قیمتهای پایین و عجیب و غریب میتواند به دلیلهای زیر باشد.

  • دستگاه با کیفیت پایین و قطعاتی در گرید B یا C
  • دستگاه رفرش شده (قطعات آن جا به جا گردیده است)
  • دستگاه دست دوم به صورتی که در ظاهر مشخص نیست
  • جا به جا کردن قطعات داخل بسته بندی با قطعاتی بی کیفیت
  • و…

هر کدام از دلایلی که در بالا به آن ذکر شد و خیلی دلایل دیگر میتواند باعث شود تا قیمت یک محصول به طرز غیر قابل درکی پایین اعلام شده و مشتری در این بین قربانی اصلی یک خرید بی کیفیت است.

و اما چگونه در دام فروشندگان بی اعتبار گرفتار نشویم؟

۱- توجه داشته باشید که فروشگاه های معتبر هیچگاه اعتبار فروشگاه خود را با ارائه محصولات بی کیفیت زیر سوال نمیبرند پس همیشه سعی کنید از فروشگاه هایی خرید کنید که نام و اعتبار مشخص و سابقه کاری طولانی مدتی دارند.

۲- وجود یک مغازه یا شرکت و محل کار معتبر میتواند به شما این اطمینان را بدهد که از یک فروشگاه با هویت خرید می نمایید ، اکثر فروشندگان دستگاه های فیک ، فروش خود را فقط و فقط به صورت غیر حضوری انجام می دهند و هیچگونه آدرس مشخصی ندارند و چنانچه دچار مشکل شوید نمیتوانید به صورت حضوری به آنها مراجعه کنید.

۳- وجود شماره تماس های معتبر و ثابت دلیل دیگری است که معمولا فروشگاه های غیر معتبر آن را ندارند و معمولا از خطوط اعتباری و ارزان قیمت استفاده می کنند

۴- فروشندگان معتبر آرسی خدمات پس از فروش و تعمیرات و ساپورت قطعات یدکی را به صورت کامل انجام داده و به مشتریان خود خدمات می دهند.

همانطور که اشاره شد به سادگی میتوانید فرق بین فروشندگان معتبر و با هویت را از فروشندگان فیک نشخیص داده و اگر قصد خرید یک محصول کنترلی دارید پول خود را هدر ندهید.

به اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code